onsdag 8 september 2010

Debatt hos PRO

Kom precis hem från en inbjudan av PRO att delta på deras kvartalsmöte. Mycket intressant och nya frågeställningar och sakfrågor som för mig var nya. Måste säga att skillnaden mellan oss kommunpolitiker är faktiskt inte så stor som man skulle kunna tro. Enligt vad alla sa under debatten (oavsett block eller icke blocktillhörighet), så var vi alla rörande överens - vi vill alla driva en politik för kommunens bästa...

... å vem skulle inte vilja göra det?

I en liten efteranalys slår det mig att den stora skillnaden ligger nog främst i hur vi är som talare/debattörer (om nu dagens tillställning kan kallas ren debatt, var nog mer arrangerat i en anförandeform).

Mmmmm... dagens inlägg från fru Christin Löfstrand var definitivt inte av de bästa hon gjort. Har mycket att önska annorlunda i dagens prestation. Men å andra sidan så kan jag väl trösta mig med att jag i alla fall har utvecklingspotential och ytterligare erfarenhet i bagaget. Nu kan det bara bli bättre! 

Inga kommentarer: