onsdag 8 september 2010

Hit å dit

Kommunism hit och kommunism dit... förtryck, fattigdom, diktatur, maktmissbruk, osv osv
Hagelskotten går varma kring Vänsterpartiet och framför allt kommunismen. 

En gång för alla:
Jag står för en samhällssyn där människan är navet i samhällsbygget. Där demokrati, jämlikheten, solidariteten och rättvisa är ledord i vår värdegrund och byggande av politik.

Jag är medlem i ett parti som står upp för allas lika rätt att finnas i det här samhället, där alla förutsättningslöst (oavsett plånbok, klass, ursprung) ska ha samma grundtrygghet.   

Jag är medlem i ett parti som står upp för den riktiga välfärden, där våra gemensamma medel går till vård, skola, omsorg utan privata vinster, och där alla har rätt till samma kvalitet ovillkorligen.

Jag är medlem i ett parti som står upp för de sjukskrivna och arbetslösa, ett parti som inte kastar svenska folket över stupstocken om de börjar belasta samhället eller inte längre generar tillräckligt till marknaden.

Jag är medlem i ett parti som ser till människan som människa, inte humankapitalet.  

- Jag är medlem i Vänsterpartiet, å jag är stolt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väl talat! Du borde bli politiker...! :-)

Lycka till på söndag! Är det nervöst...?

Kram

Ann-Louise Eklund sa...

Du skall vara stolt Christin! Jag är uppvuxen med föräldrar och morföräldrar som alltid varit VÄLDIGT mycket vänsterpartister (och kommunister när den tiden var aktuell)och jag tycker att de lyckats ganska bra i uppfostran av mig. ;-)
Lycka till med slutspurten.