tisdag 29 september 2009

Försäkringsdjungel

Åhå jaja, ibland känner jag mig lika trött som en mindre pigg nittioåring...

sitter å klurar på bilförsäkring (avtalet vi har går snart ut)... vad svårt det är då; hur många bolag som helst, alla med olika erbjudanden och paket hit å dit. Hur sjutton ska jag kunna veta vad som är det mest prisvärda och förmånliga?

Har jämfört på internet och även ringt runt till olika bolag. Självfallet säger alla försäljare att deras försäkring är den bästa och mest förmånliga för mig som bilägare. De små skillnaderna hit och dit är verkligen svåra att få grepp om. Göra någon direkt jämförelse mellan de olika bolagen, mer än en krass prisjämförelse, är svårt. De olika bolagens erbjudandepaket innehåller helt olika saker (eller kanske lika, men de kallar dem olika). Svårt!

Alla dessa val; försäkringar, telefonabonnemang, internetabonnemang, tv-paket, elbolag, pensionssparande med mera, med flera...
Kan någon snälla tala om för mig hur en arbetande (eller i det här fallet studerande) tvåbarnsmamma med hus och hem och allt vad det innebär, samt andra åtaganden, ska kunna hitta all denna tid som krävs för att kunna researcha ordenligt. Vem hittar den tiden och hur bär de sig åt?

Måste allting verkligen behöva vara så här komplicerat och kräva sååååå mycket tid?
Trött jag blir =)

2 kommentarer:

Milla sa...

hejsan :)
Vi har Redo försäkring på våran bil, det är för barnfamiljer :)
kram milla med familj

Christin Löfstrand sa...

Tack för tipset =)